Vårens program 2018/2019

Årets Guppy Show som anordnades av Svenska Guppy Sällskapet i samarbete med Södermalms akvarieaffär den 6 och 7 april och avslutades med auktion på söndagen, blev en stor succé. Redan när Janne Wester öppnade butiken vid 12 på söndagen började intresserade strömma till och när Micke Norberg, ordförande i Guppy Sällskapet började sitt föredrag, var lokalen fylld med åhörare.

Auktionen var mycket lyckad och till skillnad från förra året, var intresset för alla typer av guppy – oavsett fentyp – mycket stort och alla utställda satser fick en strykande åtgång. Kanske, kanske att vi kan göra om något motsvarande till hösten!!

Som tidigare meddelats har mötet den 20 april ställts in  och vi försöker fortfarande att ordna ett besök hos Akvarietrivsel i Vällingby, Thomas Jahnsson. Vi återkommer så fort vi får besked.

VÅRENS SISTA MEDLEMSMÖTE genomförs som tidigare meddelats lördagen den 11 maj hemma hos Micke Norberg, Färingsö. Vi samordnar med höns- och kaninmässan och besök hos undulatuppfödaren i Mickes närhet. Claus Osche kan tyvärr inte komma under våren. Mer information om höns- och kaninmässan och undulatuppfödaren kommer i tid innan mötet. Anmälan som vanligt antingen via facebook eller till sekreteraren (evamariaesping@gmail.com)

Nästa nummer av Svenska Guppy Brev beräknas utkomma i juni med reportage från bland annat vår Guppy Show och vårens medlemsmöten.